Alla inlägg under januari 2008

Av Ulrica - 25 januari 2008 15:42


blir det ju alltid, om någon undrar så är lösningen på föregående inlägg inte vare sig bättre eller sämre, men lägger det åt sidan just nu, för inte hjälper det att "gnälla".


fick sms från dottern som befinner sig i Thailand, shoppat i 7 timmar..... 

7 TIMMAR, vem farao orkar shoppa så länge, ja inte jag inte i alla fall, men svarade tbx att nu måtte till och med HON vara nöjd. Dottern har alltid tyckt att jag vart en "konstig" mamma som aldrig velat åka in och "shoppa" på lördagar, för det gör ju alla andra mammor. För det första, jag gillar inte att shoppa överhuvud taget, gå och titta på kläder och saker som inte intresserar mig för fem öre, sen kostar det en massa pengar, och pengar är nåt jag inte haft så mycket - så det KAN vara en anledning till mitt ointresse, men rätt och slätt, jag avskyr att gå där och titta och slösa bort tid när det finns så mycket annat roligt att göra, eller inte göra för den delen. Sedan - hur mycket kan man köpa och använda??? Har fått mycket fina kläder från "vänninor" som shoppar och de är allt från använda en gång till inte alls.......  nu vet jag att många tycker jag är knäpp och har åsikter, knäpp - det köper jag - men åsikter, har jag, fast som förut så vet jag att alla har olika intressen och tur är väl det. Dottern däremot älskar att shoppa - även om hon fönstershoppar mycket, intresset har väl som jag skrivit förut, hoppat över en generation då min mor är mycket intresserad av både shoppa och leta billiga butiker. Hon har alltid haft en förmåga att hitta "billiga" saker och sedan köpa det till mig, billigt ja  -men hur billigt är det om det bara hänger i garderoben och inte blir använt, spelar ju ingen roll om det så bara kostade 25 kronor, det är 25 kronor som bara hänger  där och ser dumt ut. Men framför allt så har vi VÄLDIGT olika smak. Och det är väl så med alla döttrar och mödrar, även om dottern ochjag har någorlunda lika smak :).


Nix - nu ska jag snart lämna - efter en hemskt hektisk vecka, men oj vad kul, älskar det här jobbet, hittat hem.


Ha en härlig helg alla!!!!!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards