Alla inlägg under februari 2008

Av Ulrica - 9 februari 2008 00:57


'inlägget hamnar under, är ju 3 minuter i tolv och innan jag är färdig så kanske klockan har slagit över (hmmmm vilka tankar man har ibland:)) men så är det väl - att ibland så flyter tankarna iväg på det mest konstiga sätt. Som varför kommer jag alltid på saker som jag glömt när jag står i duschen?? Beror det på att kroppen blir varm och man slappnar av - blundar tja inte vet jag men det är där mina "glömda" saker dyker upp. Och nej - jag lider inte av utbrändhet - ser inte jobbet som det viktigaste i världen - men inser å andra sidan att det är jätteviktigt att man trivs - för du spenderar ju faktist mer vaken tid där än hemma. Som förr kunde man kanske fundera på varför saker och ting händer - nu tror jag att jag mer accepterar att det händer - för man kan faktiskt inte göra något åt det - jo - möjligtvis om man arbetar för mycket -men då blir det ju å andra sidan en annan syn på tankarna. Och vilken syn är bäst?? Det vet jag inte heller - men som skrivet - ibland är det bara himla skönt att släppa iväg tankarna, eller inga tankar alls, som när man sitter och glor på TV, en sån där härligt skön romantisk historia där man vet slutet (för man kan gissa sig till det) alla är glada och lyckliga - egentligen alltså även om det skall hända vissa förutsägbara saker) inte då - att inte använda hjärnan alls utan bara låta filmen jobba för sig själv - japp - det är njutning. En av dem alltså - njutningar  - som finns. Som skrattet - fy farao vad det är befriande - att både höra det och göra det - DET är inte många saker som kan tillfredställa de båda sinnena "skratt".


Nix - nu har det gått 7 minuter och det står faktist 9 februari nu - fast det står också 00.57 så jag det ska bli spännade......


må gott alla

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards