Alla inlägg den 15 december 2010

Av Ulrica - 15 december 2010 11:09

När jag körde till jobbet i morse strax före 7 så blev jag först irriterad på framförvarande bil som hade bestämt sig för att ta det lugnt. Vägen är mindre bra plogad - tror de kallar det "vinterväg" - men inte farao behöver man krypa i 40 km. Vet inte riktigt när personen i volvon börjar sitt arbete, troligtvis klockan 8 med den takten han körde.


Sedan tar "förnuftet" över - för nästa gång man kör på en större väg - eller även denna mindre - och det kommer en "idiot" och kör om en i 90 km så blir man lika irriterad på denna person som kör både farligt och riskerar andra trafikanter.


Vilken hastighet är då bäst? Bäste är väl den hastighet när man känner sig trygg, men å andra sidan 40 km - det är väl den hastigheten som gör att det kommer en och blåser om i 90 när kön är 6 bilar på rad??


Min far lärde mig en sak när jag var yngre och man var irriterad över att ligga i kön som nummer 3 eller 5 så kommenterade man ju alltid den som låg först i kön. Han sa att det var inte nummer 1 i kön som var felet - felet var nummer två, som antingen inte ville köra om nummer ett men ändå inte lämnade någon lucka för nummer 3 att köra om till. Och i 99 % av fallen så hade han rätt.


Konstigt hur man tänker - men å andra sidan är det tur ATT man tänker eller hur


må gott   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards