Direktlänk till inlägg 19 november 2007

Enhetsmöte

Av Ulrica - 19 november 2007 15:03

sitter jag på just nu - och de kunde lika gärna tala ARABISKA - för ungefär så mycket begriper jag - med de termerna de använder så  - för en annan är ju vare sig ingenjör eller högskoleutbildad och så bara sådär så kommer tankarna - och pennan börjar röra sig över pappret. En blogg - tja varför inte  - så himla många andra har ju en - och har alltid velat skriva dagbok - men inte haft disciplinen att fortsätta efter första dagen - men ska jag erkänna är det nog mer att jag inte vågat - av rädsla för att "någon" skall hitta den och läsa mina innersta tankar. För det är väl det som en dagbok eller blogg skall vara - ett ställe där man kan skriva ner sina innersta tankar  - också.


För som säkert alla andra  - har jag också hundra tankar och frågor som cirkulerar där upp och när det blir fullt i hårdisken - går de ner till undermappen - magen. Jag försöker tala "högt" med de besvärligaste - tankarna alltså - men väljer mina tillfällen, så att inte någon annan av misstag skulle ringa "psyk" och meddela att jag behöver komma in för undersökning :) Men viktigast är - det hjälper - sen är vissa tankar besvärligare än andra - men då får man be dem fara och flyga helt enkelt - och förklara att de ställt till problem tillräckligt länge. Jag har lärt mig av det misstaget och blivit en erfarenhet rikare - men kan dock inte backa och få det ogjort. Så ett "primalskri" -  FAR OCH FLYG!!  hjälper :)


Det konstiga är ju ändå att trots att tekniken och vårt välbefinnande egentligen skulle vara på topp e det ändå fler och fler som mår dåligt - nu mår inte jag dåligt - utan jag mår alldeles förträffligt - men å andra sidan både ser och hör man många som inte gör det. Och för mig är det viktigt att SE andra - inte bara min lilla värld - för när min kompis har haft bröstcancer - så finns jag där - men JAG är frisk - och påminner mig själv om det  - jag HAR vatten och mat på bordet varje dag - det finns fler och fler som inte har det - och vi behöver INTE åka till Afrika för att se dem.


Nej usch vad jag blir tråkig nu - eller blir jag det - kanske inte ändå - för det är just det - att man kan le och känna sig nöjd med vad man har - och jag har valmöjligheten att göra något åt saken om jag inte mår bra - finns många kvinnor som inte har den valmöjligheten - SE nu var jag där IGEN!!!


Nästa gång jag är här - ska jag skriva nåt helt annat - och finns det någon där ute som orkat läsa detta och blir förvirrad - så bli inte rädd - det blir jag säkert också när jag läser detta sedan. Men har bestämt mig - ska INTE gå in och ändra - bara skriva som tankarna och orden kommer.


Må gott ALLA!!! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica - 19 januari 2011 11:19

Fy vad jag är duktig.... snart är det en hel månad som vi flitigt gått till gymmet och tränat. Det konstiga är att jag alltid avskytt att springa - oavsett om det var när man tränade som mest och spelade på elitnivå eller som de sista åren bara för a...

Av Ulrica - 3 januari 2011 13:36

  Härligt med samtidigt så skrämmande - att tiden går så himla fort. När man va "liten" så kunde sommarlovet vara hur länge som helst, nu går det ett år på ett sommarlov. Men å andra sidan - tänk om dagarna varit längre - så skulle man ju aldrig ko...

Av Ulrica - 28 december 2010 15:53

inte riktigt lika skrikig - men jag älskar ju gult så den yttre gula får faktiskt vara kvar.   Hej alla - hoppas alla haft en härlig jul. Vet att det inte är alla förunnat men ... jag har verkligen njutit. Lugnt och skönt, lagomt med god mat, so...

Av Ulrica - 23 december 2010 10:01

Oj vad den blev skrikig i färgerna. Men va sjutton får bli såhär till jag vill byta till nått annat. Kommer nog på nåt nytt snart - för annars brukar man vara ganska idefattig vid det här laget - med ansträngt minne för att hitta bra julklappar och...

Av Ulrica - 23 december 2010 09:38

  Och ja visst - många får problem att ta sig hem och fira jul med sina nära och kära.   Då kanske vi ska tänka på alla de som jobbar för högtryck för att vi ska ta oss till våra nära och kära. Kan inte tänka mig att det är så roligt att stå ut...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards