Alla inlägg den 19 november 2007

Av Ulrica - 19 november 2007 22:36

är man ibland - men nu är jag riktigt  - jag menar riktigt F-bannad.


Sitter med mitt stora intresse - nätpoker - och ja jag vet att det är lätt att fastna och bli spelberoende - men jag passar mig och ja - jag spelar bara billiga små eller gratisturneringar - men nu till saken. Jag sitter med en kåk - och naturligtvis så ska man ju vinna när man har en kåk, nu var  det  i och för sig bara tvåor och treor i kåken - men det var en KÅK. Och så sitter det en där - som redan har en himla massa pengar (låtsas) som får upp en åtta

som sista kort - och gissa vad han (för det var säkert en HAN) har på hand då - jodå - en liten kåk - fast naturligtvis högre än mig. Orkar inte ens räkna ut vad sannolikheten är att det kommer upp två kåkar på samma bord  - samtidigt är. Men bara för att lilla jag sitter där så - är den säkert inte alls stor - för säga vad man vill - tur i spel har jag inte - och har aldrig haft. Men grämer jag mig - INTE alls, bara som ikväll, när jag förlorar med så bra kort så kan man inte bli annat än just - Förbannad :)


Sov gott alla :)

Av Ulrica - 19 november 2007 15:03

sitter jag på just nu - och de kunde lika gärna tala ARABISKA - för ungefär så mycket begriper jag - med de termerna de använder så  - för en annan är ju vare sig ingenjör eller högskoleutbildad och så bara sådär så kommer tankarna - och pennan börjar röra sig över pappret. En blogg - tja varför inte  - så himla många andra har ju en - och har alltid velat skriva dagbok - men inte haft disciplinen att fortsätta efter första dagen - men ska jag erkänna är det nog mer att jag inte vågat - av rädsla för att "någon" skall hitta den och läsa mina innersta tankar. För det är väl det som en dagbok eller blogg skall vara - ett ställe där man kan skriva ner sina innersta tankar  - också.


För som säkert alla andra  - har jag också hundra tankar och frågor som cirkulerar där upp och när det blir fullt i hårdisken - går de ner till undermappen - magen. Jag försöker tala "högt" med de besvärligaste - tankarna alltså - men väljer mina tillfällen, så att inte någon annan av misstag skulle ringa "psyk" och meddela att jag behöver komma in för undersökning :) Men viktigast är - det hjälper - sen är vissa tankar besvärligare än andra - men då får man be dem fara och flyga helt enkelt - och förklara att de ställt till problem tillräckligt länge. Jag har lärt mig av det misstaget och blivit en erfarenhet rikare - men kan dock inte backa och få det ogjort. Så ett "primalskri" -  FAR OCH FLYG!!  hjälper :)


Det konstiga är ju ändå att trots att tekniken och vårt välbefinnande egentligen skulle vara på topp e det ändå fler och fler som mår dåligt - nu mår inte jag dåligt - utan jag mår alldeles förträffligt - men å andra sidan både ser och hör man många som inte gör det. Och för mig är det viktigt att SE andra - inte bara min lilla värld - för när min kompis har haft bröstcancer - så finns jag där - men JAG är frisk - och påminner mig själv om det  - jag HAR vatten och mat på bordet varje dag - det finns fler och fler som inte har det - och vi behöver INTE åka till Afrika för att se dem.


Nej usch vad jag blir tråkig nu - eller blir jag det - kanske inte ändå - för det är just det - att man kan le och känna sig nöjd med vad man har - och jag har valmöjligheten att göra något åt saken om jag inte mår bra - finns många kvinnor som inte har den valmöjligheten - SE nu var jag där IGEN!!!


Nästa gång jag är här - ska jag skriva nåt helt annat - och finns det någon där ute som orkat läsa detta och blir förvirrad - så bli inte rädd - det blir jag säkert också när jag läser detta sedan. Men har bestämt mig - ska INTE gå in och ändra - bara skriva som tankarna och orden kommer.


Må gott ALLA!!! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards