Alla inlägg under januari 2011

Av Ulrica - 19 januari 2011 11:19

Fy vad jag är duktig.... snart är det en hel månad som vi flitigt gått till gymmet och tränat. Det konstiga är att jag alltid avskytt att springa - oavsett om det var när man tränade som mest och spelade på elitnivå eller som de sista åren bara för att man ibland kände att man måste  så har det alltid varit en PINA!


Men idag kan jag stå på det där  - som jag tyckte förut - löjliga bandet och springa 25 min utan problem. Antingen är min hjärna funtad på ett mycket underligt sätt eller också så får hjärnan stimulans på något konstigt sätt och gör att kroppen inte alls blir lika trött och uttråkad  Å andra sidan kan man bli ganska deprimerad - man springer 25-30 minuter och vad står det på distansmätaren - jo 3,4 km. Vad farao - måste ju springa längre än 3,4 km på 25 min annars är man ju riktigt dålig. Fast å andra sidan kan man ju inte säga att det är dåligt - för det viktiga är ju att man springer eller joggar eller rör på sig över huvud taget.


Katig jag va nu då........ ha ha

jag som inte gjort någonting på flera år - tanken har alltid funnits, varje gång man tar på sig något och tittar sig i spegeln så - har man bestämt sig. Men vet inte om det har med minnet eller åldern att göra att man glömmer av det lika snabbt  


Må gott alla  

Av Ulrica - 3 januari 2011 13:36


Härligt med samtidigt så skrämmande - att tiden går så himla fort. När man va "liten" så kunde sommarlovet vara hur länge som helst, nu går det ett år på ett sommarlov. Men å andra sidan - tänk om dagarna varit längre - så skulle man ju aldrig komma hem från jobbet - så fick man önska så skulle jag vilja att 07-16,30 gick snabbt och 16,30 - 23,00 gick mycket långsamt - och att lördag var lika lång som lördag + söndag. DÅ skulle jag bli lite gladare. Men återigen - varför fundera - den går ju - tiden oavsett vad man tycker - tänker - känner - vill  eller önskar.


Dottern kommer imorgon  från England - får låna henne några dagar innan hon drar iväg på nästa äventyr - fast det blir samma som för ett år sedan - Nya Zeeland.


Fick "låna" sonen några dagar över nyår också - så året har faktiskt börjat helt fantastiskt. Känner att det kommer att bli ett riktigt bra år.........   och hoppas att det blir så för alla.


slut för idag   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards